Webáruház optimalizálás: alapvető hibák, melyeket igyekezz elkerülni!

A webáruházak keresőoptimalizálása egy kulcsfontosságú folyamat, melyet nagy hiba kihagyni. Főleg a mai piaci helyzetben, hiszen enélkül nem lehet gazdaságosan hosszú távon működtetni egy projektet sem. Mégis gyakori eset, hogy egy új webshop esetében szinte tökéletes megjelenés és felépítés mellett igencsak el van hanyagolva a témakör. Összeszedtük, hogy mik azok az alapvető hibák, amiket célszerű webáruházak esetében elkerülni.

Webáruház optimalizálás: gyakoribb alapvető hibák

Ezen felsorolásunkban akad majd néhány olyan, melyhez szakértőnek sem kell lenni, hiszen a logikailag is így ésszerű felépíteni a webshop struktúráját. Viszont sok esetben a logikai felépítés a termékpalettából adódóan nem egyszerű folyamat. Nézzük is a legalapvetőbb pontokat.

  1. Optimális szerveres elhelyezés és technikai háttér
    Igazából ennek a nulladik pontnak kellene lennie. Hiszen e nélkül felesleges is belevágni. Ha nem kellően gyors a szerver, akkor a látogatók el fognak menni, mielőtt rendelnének. A Google is észlelni fogja, hogy valami nincs rendben, ezért nem fogja a webáruházat jó helyen hozni a találati listában. A sok leállás kimaradás szintén ebbe a kategóriába esik. Sokszor fordult már elő, hogy az üzemeltető nem is tudott róla, mert olyan időszakokban volt a kimaradás, de ettől függetlenül egy online rendszernek 0-24 mennie kell.
  2. SEO szempontok alapján tervezett felépítés.
    A keresőoptimalizálás minden esetben a weboldal felépítésével kezdődik. Előre meg kell határoznunk a menüpontjainkat és azok elnevezéseit. Majd az almenüket és így tovább lefele. Ez hatással lesz a webáruház URL felépítésére is, valamint a termék kategóriák és a termékek SEO hubba történő rendezésére. Ez a Google számára egy erősebb, mintha az egyes termékeinket külön szeretnénk optimalizálni. Azaz ha az optimálisan kialakított kategóriákban vannak a termékek, akkor a felhasználók számára sem egy adott terméket fogunk bemutatni, hanem egy választékot, melyet megtekintve nem az lesz a kérdés, hogy megrendeli e az adott terméket, hanem jobb esetben az, hogy melyiket.
    Ha már az elején ez a struktúra nem megfelelő és később módosítani kell az egy elég nehéz szituáció. Van lehetőség átirányításokra, de ott biztosan komoly szakértői segítségre lesz szükség, hogy ne veszítse el a webáruház a pozícióit.Ugyanígy fontosak a linkek, a hivatkozások és azok környezete is. Hiszen ezek szövege segíti a felhasználói navigációt a webáruházunkban.
  3. Optimális megjelenés minden platformon
    2018-ban ha valaki gondolkozik azon, hogy reszponzív (minden eszközre optimális) oldalra van szüksége, akkor óriási forgalomtól esik el. A látogatók több mint a fele mobilról érkezik és vásárol. Ez alapkövetelmény. És a Google számára is fontos pont, hiszen akinek az oldala nem optimalizált kisebb képernyős eszközökre jelentős hátrányból indul.
  4. Tartalmi duplákációk
    Ez tipikusan a webshopok számára fenálló probléma, melyet kezelni kell és ha még nem késő és lehet meg kell előzni. A tartalmi duplikáció olyan esetben alakul ki a leggyakrabban, ha adott termék több méretben, színben kapható. Ekkor az átlagos felhasználók termék feltöltésekor másolják A terméket és abból jön létre B termék. Ugyan azzal a leírással. Sajnos ez pedig duplikált tartalomnak számít. Erre megoldás lehet a választék kezelés, illetve a canonical tag alkalmazása is, melyben a szakértők fognak tudni segíteni.
  5. Tartalom marketing stratégia
    A webáruház SEO szempontból sok, összetett és folyamatos munkát igényel. A tartalom marketing terv ezt a munkafolyamatot foglalja össze, így a tartalmi bővítés és a SEO folyamatos megvalósulása biztosítja az elért helyezések megtartását, és a jobb pozíciók megszerzését. A tartalom marketing lesz az a dolog, mely a látogatók számára a mi esetünkben a pluszt jelentheti a konkurensekkel szemben. Itt kapják meg a kellő információkat, itt van a legjobb leírás, itt kapnak választ a kérdéseikre. Ezért itt fognak megrendelni termékeket.
    A gyártói termékleírások szuperek. Viszont nem teljes körűek és a legtöbben ezt használják, ezért, aki komolyan gondolja a SEO-t, annak szüksége lesz egyedi leírásokra, és szöveges tartalmakra. Elengedhetetlen eleme a bizalom építésnek, mely a legfontosabb korunk e kereskedelmében.
  6. Organikus forgalom és fizetett forgalom
    A webáruházak egyik kulcskérdése a látogatottság. A látogatottság pedig nagyban hat rá, hogy milyen forgalmunk lesz. Ezzel a frissen induló projektek esetében is mindenki tisztában van, ezért a nagy számok törvénye alapján általánosan mindenki törekszik minden forrás bevetésére. Azaz mennek a hirdetések, és a SEO projektek is. Viszont a kettő között meg kell találni az optimális egyensúlyt is. Ha ez az egyensúly borul, akkor jelentős profittól esünk el. Számolni kell az induló projektek esetében egy nagyobb marketing költéssel, mely a későbbiekben egy erős organikus forgalommal kiegészítve nagyobb hasznot eredményezhet.
  7. Optimalizált média tartalmak
    A webáruházak esetében a képek jelentősége igencsak kiemelkedő. A gyártói képek ebben az esetben sem fognak előrevinni, és mivel a vevő ez alapján (is) dönt fontos, ogy jó tartalmakat mutassunk be. Nincs lehetősége kézbe venni a terméket. Ezért fontosak a megfelelő minőségű fotók. Viszont a másik szempont a sebesség, melyre hatással vannak a túl nagy fájlméretek. A kettő közötti balansz megtalálása épp ezért kiemelten fontos lehet.

Ezen pár pontot betartva máris kiemelkedhetünk a hazai átlag közül. Azaz jó eséllyel kerülhetünk előre és szerezhetünk több látogatót a Google rendszereiből.

2018-03-13T16:19:36+00:00

Szólj hozzá!