Linképítés 2018-01-01T12:59:16+00:00

Linképítés a weboldal helyezésének egyik legfontosabb tényezője

Linképítés a weboldal helyezésének egyik legfontosabb tényezője

A linképítés 2018-ban is működik és az alábbi előnyökkel jár

  • Akár 6 hónap alatt az első találok között szerepelhet oldalad.

  • A megfelelő oldalakról érkező bejövő linkek emelhetik oldalad látogatottságát.

  • Konkurenseddel szemben egyértelmű előnyt jelenthet, ami nem másolható.

Ha belevágnál saját projektedbe, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi gombra kattintva.

Kapcsolat

Mit kell tudnod a linképítésről?

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik legérdekesebb területe, mely sokak számára csak szükséges (és nehezen megoldható) velejáró, sokak számára pedig a legfélreértettebb dolog. Egy dologban azonban biztosak lehetünk: linképítés nélkül nincs komoly helyezés a legtöbb esetben és ha komoly sikereket akarunk elérni, akkor nem kerülhetjük meg.

Mi értelme van a keresési helyezés javításán felül?

A megfelelő összetételű és tartalmú weboldalak esetében egy prémium bejövő link nem csak a találati pozíciónkra van hatással, hanem látogatottságot is jelenthet, de ennyire ne is szaladjunk előre. Kezdjük inkább az alapokkal és a sok tévhit eloszlatásával, valamint a félinformációk bővítésével, hiszen enélkül döntést hozni nem igazán lehetséges, vagy épp nem célszerű.

Mit jelent a linképítés?

A linképítés egy olyan folyamat, mely során különböző oldalakról a te oldaladra mutató linkek, hivatkozások kerülnek ki. Ezen linkek épülhetnek “természetes” módon is abban az esetben, ha valaki az oldalad tartalmát másol említi, lehivatkozza, stb. Viszont épülhetnek keresőoptimalizálás szempontjából “mesterségesen” is, amikor Te magad teszed fel az oldaladat linkkatalógusokba (például lap.hu és társai).

A linképítés célja, hogy a honlapod minél több másik egyéb oldalon említve (linkelve) legyen. Ez a Google számára azt jelenti, hogy a hivatkozást tartalmazó weboldalakt, a tiedet említik, tehát releváns tartalmadra “szavaznak”. Sok hazai szakember számára pontosan ennyire szól és az épített linkek nem hoznak valós forgalmat, csupán az említéssel és az elhelyezett linkkel erősítik pozíciódat. De lehet ezt másképp is, például a mi linképítési szolgáltatásunk arra épül, hogy minimum 10 éves weboldalakon, erős DA rank mellett hosszú (500-1500szó) méretű cikkek jelennek meg, melyekben megtalálható az oldaladra történő hivatkozás. Ez abból a szempontból extrábbnak minősül, hogy a honlapra valós forgalmat és látogatókat hozhat.

Tehát nem csak a mennyiség fontos, hanem a minőség is. Ami logikus is abból a szempontból, hogy egy párnapos domainre gyorsan feldobott alap oldal hivatkozása nem lenne reális ha egyenértékű lenne egy magas látogatottságú 15-20 éves weboldal hivatkozásával. Sokan kérdezték már tőlem, hogy számít e, hogy milyen oldalra épül a link? Erre a válasz nagyon egyszerű: technikailag nem, de valóban elég hülyén mutat, ha egy temetkezési vállalkozás lokális weboldalára egy esküvői szolgáltatásra utaló domain hivatkozik.

Lehet e rossz hatása a linképítésnek?

Fontos megjegyezni, hogy elméletileg nem lehet 2018-ban ennek negatív hatása, de gyakorlatilag még fordulhat elő ilyen jelenség. Ha egy rossz minőségű oldalról kapunk bejövő linket elméletben a google algoritmusa semlegesnek fogja tekinteni. De ha hirtelen rengeteg bejövő linket kap a weboldalunk akkor egészen biztosan büntetést fogunk kapni. A Google a természetes folyamatokat díjazza, ezáltal a folyamatot manipulációnak tekinti. Épp ezért egy hónapban maximum 20 bejövő linket érdemes oldalunkra irányítani.

Ha ezt megszegjük azzal csak problémát okozhatunk. Hasonlóan az automatikusan épülő linkekkel, vagy túloptimalizált és linkfarm forrású (csak erre a célra épített linkkatalógusok) linkekkel, csak a baj lehet belőle.

Hogyan építs linkeket?

A linképítés önmagában egy eléggé költséges dolog. Ahhoz, hogy elkezdje az ember az első pár hónapban elég nagy összeget kell befektetni ahhoz, hogy ne érje meg magunknak csinálni. Ki kell szervezni megbízható helyre.

Ez a mi esetünkben a következőképp nézett ki: az első hónapban a tárhelyszolgáltatónk és partnere közel 20 egyedi ip-s külön szerveren adott számunkra helyet, melyre 20 korábbi értékes domain került ráirányításra. Majd 20 honlapot felépítettünk. Felépítettünk: azaz szemben sokakkal nálunk ezen oldalakon minden felület igényesen eltervezett, grafikailag és esztétikailag is. Egyedi optimalizált kialakítás és 100% lefordított felületek mellett oldalainkról nem mondható el, hogy linképítés céljából (is) használjuk. Ennek költségéből majd 1 évig folyamatosan építtethetnénk linkeket.

Ha az oldalunk friss és új, akkor pár link nélkülözhetetlen a “beindításához”. Ekkor gyorsabb lesz az indexelése, és a találati rangsorolása is jobb lesz, mintha ezt linkek nélkül tennénk meg. Már akár 2-3 link is elegendő lehet, de inkább a több: 5-10 kulcsszavas linképítés ajánlott. Ha ezt megvalósítjuk akkor már az google indexálás is gyorsabban le fog menni.

Ezután haladhatunk tovább értékesebb linkek építésével

Ha oldalunk már régebben megtalálható az interneten, akkor az első lépés gyakorlatilag kihagyható. Innentől már csak az a célunk, hogy értékes ránk mutató kulcsszavas linkek épüljenek. Ezek a linkek magas értékű, magas látogatottságú oldalakról épülnek. És a legjobb, ha változatosan. Minél változatosabban.

Mennyibe kerül ma a linképítés?

Fontos kérdésed lehet, hogy mégis mennyibe kerül mindez? A hazai piacon átlagosan 2-3 ezer forint-ot kell fizetned egy PR cikkes linképítésért. Ami eléggé filléres, ha belegondolunk, hogy mekkora az üzemeltetői költség. És nyilván nem a leghatékonyabb. Mi nagy mennyiségben, közel A4 oldalnyi terjedelemben igényesen felépített híroldalkra építjük a linkeket, melyek a jelenleg legjobb megoldásként szolgálhatják megrendelőinket.

Linképítés működése, hogyan hozzuk érdeklődőket az oldaladra?

I. Fontos, hogy a weboldal, amivel foglalkozunk felépítés szempontjából, és marketing szempontokból rendben legyen. Ezért egy alapos elemzéssel kezdünk, majd utána a keresőoptimalizáláshoz hasonlóan átnézzük az oldalt töviről, hegyire. Ha ezt kihagyjuk, akkor a projekt nem fogja elérni a maximális sikerességet, bár hatása ennek ellenére egyértelműen érezhető lesz.

II. Webszöveg írás és optimalizálás. A tartalmak a SEO alaapjai, ezért rendbe kell tennünk őket, mielőtt komoly célok elérésébe kezdünk. Ha például az oldalunk nincs az adott kulcsszóra felépítve, amire a link épülne nem lesz a leghatékonyabb a folyamat. Valamint a marketing szövegírásnak köszönhetően a weboldal nézettségén felül a hatékonyság is javul. Azaz több érdeklődőnk mellett több vásárlásunk, konverziónk is lesz a folyamat következményeképp.

III. Ezután következhet a klasszikus prémium linképítési kampányunk mely során 500-1500 szóból álló cikkek kerülnek fel magas értékű oldalakra tartalmazva a weboldaladra mutató linket. Minőségi alapra építve ez fogja meghozni számodra az igazi átütő sikert, hosszútávon.

Mit jelent a prémium linképítés

  • 500-1500 szóból álló változatos cikkeket cégedről, termékedről, szolgáltatásodról

  • Magas értékű és látogatottségú oldalakra kerülnek ki a PR cikkek

  • Igényes és informatív kivitel, grafikával, hogy ne csak a link legyen a lényege a cikknek.

Linképítés a weboldal helyezésének egyik legfontosabb tényezője

Javítanál eredményeiden? Linkeket építenél oldaladra weboldalad?

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal, akik mielőbb megkeresnek a legoptimálisabb megoldásokkal.

Kapcsolat