Linképítés lényege: mi fog ténylegesen működni?

Az elmúlt hetek egyértelműsítették benne, hogy egy komoly összefoglaló cikket kell(ene) írnom a linképítésről, azzal kapcsolatosan, hogy pontosan mi is az ami ténylegesen működik 2018-ban, mi a linképítés lényege feketén – fehéren. Hiszen a legtöbb új ügyfelünk ezzel kapcsolatosan keres meg és rengeteg tapasztalatot szereztünk avval kapcsolatosan, hogy mi a kialakult kép a tevékenységgel kapcsolatosan ma a KKV szférában.

A dolgok alapvetően onnan indulnak ki, hogy a PPC alapú hirdetések folyamatosan drágulnak. Ez mind a Google AdWords, mind a Facebook rendszerére igaz, illetve az elmúlt években szépen látható a trend. Sokan beszélnek arról a szakmában, hogy a hazai piac “felzárkóztatása” zajlik éppen a környező országok piacaihoz képest. Ezzel kapcsolatosan nekem személy szerint annyi a meglátásom, hogy valóban trendszerűen növekednek a kattintási árak. Az elmúlt több mint 8 évben nagyon sok millió forintot költöttem el ezen rendszerekben saját és ügyfél projektek keretein belül és én is látom azt, hogy adott esetben ami 20-30 forint volt, most akkor sem fog 50 forint alá menni, ha piros hó esik.

Ez a kis kitérőnk szemlélteti az alapállapotot, amihez hozzájárult a Facebook nemrégiben elkövetett algoritmus mókája is. Ezen dolgok együtt idézték elő azt a helyzetet, hogy a cégvezetők és marketingesek az erőforrásaikat elkezdték átcsoportosítani és a keresőoptimalizálás irányában fejleszteni projektjeiket. Ennek pedig mint tudjuk a linképítés az egyik legfontosabb tényezője. De a kérdés már csak az, hogy 2018-ban mi az ami ténylegesen működni is fog?

Mi a Linképítés lényege?

És mi fog valósan működni?

A linképítés 2018-ban alapvetően felkapottabb lett. A piaci kereslet és a kínálat is növekedett az elmúlt évekhez képest. Szemmel láthatóan egyre edukáltabb és felkészültebb ügyfelek keresnek fel bennünket a tevékenységgel kapcsolatosan. Azzal szinte mindenki tisztában van, hogy a linképítésnek mekkora a tétje. Azt is tudja a legtöbb potenciális megrendelőnk, hogy a katalógusok bármely nemű használata a korábbi évekhez képest ma már csak negatív hatást fog számukra jelenteni. De vannak alapvető dolgok, melyekhez vissza kell nyúlnunk a legtöbb esetben.

A rossz linkekkel, a katalógusokkal, a spameléssel csak ártani lehet bármely webes jelenlét esetében. Javítani a helyezéseken pedig csak és kizárólag értékes és hasznos bejövő linkekkel lehetséges. Ezen felül viszont tisztában kell lenni egy dologgal: a Google keresőoptimalizálási alapelvei szerint bármely szándékos linképítéssel kapcsolatos tevékenység, aminek egyetlen célja a weboldal keresőben elért helyezésének a manipulációja tilos, és csalás kategóriájába sorolandó. Tehát büntetést von maga után. Ilyen csalásnak minősülhet a PageRank mutatókat befolyásoló linkek üzleti tranzakciói, illetve minden olyan linkel kapcsolatos dolog, ami pénzügyi, vagy egyéb javakban mért tranzakcióhoz kötött.

2018-ban nincs linképítés nélkül komoly eredmény

Linképítés lényege: mi fog ténylegesen működni?

A fent említett Google állásfoglalás és tiltás ellenére világos mindenki számára, hogy a linképítés egy komoly megoldandó feladat. E nélkül a keresési volumenben érdekesebb kulcsszavak esetében nem fogunk tudni versenyezni. Hiszen, ha mi nem élünk a “lehetőséggel”, akkor hátrányba kerülünk a konkurensekkel szemben, akik linkeket fognak építeni. Illetve a Google több száz rangsorolási tényezője közül a legfontosabbak között van az oldalra mutató linkek száma, erőssége, és egyéb attribútumai. Hiszen a linkek egyfajta szavazatok az oldalra, melyek a robotok számára mutatják a szakértői mivoltát a weboldalnak. Egy ideális világban a komoly, és értékes tartalom elkészítése mellett nem lenne szükség a linképítésre. De ez sajnos nem ennyire egyszerű és a gyakorlat nem ezt mutatja.

Tehát egyértelmű, hogy szükséges a folyamat, de akkor mit tud ma tenni egy KKV cég, annak érdekében, hogy minden szempontból jól járjon el? Egy megoldás van. Profin kell végezni, optimalizált és átgondolt folyamatként, minőségi munka és energia befektetése mellett. A kiszervezés során a döntéshozók számára ez talán a legnehezebb pont, hiszen az ár alapján eldönteni azt, hogy ki lesz a megfelelő szakember nem egyszerű feladat. Ettől mélyebb szakmai ismeretekre van szükség.

Mit jelent az optimális folyamat a linképítésben?

Ha üzletileg jó döntést akarunk hozni, akkor a folyamat lépéseivel tisztában kell lennünk. Ahogyan azokkal a szempontokkal is, melyek alapján eldönthető, hogy az adott szolgáltatás milyen minőséget képvisel. Sokan a hazai piacon ezt a részt ki szokták hagyni az ajánlatból, amit én abból a szempontból nem tartok etikusnak, hogy, ha nem adjuk meg a kellő információkat nem fogjuk megtalálni azokat a partnereket, akikkel hosszútávon sikeresen kapcsolatot tudunk fenntartani.

Tehát mi is fontos szempont a linképtés szempontjából?

  • A domain értéke, amiről a link a céloldalra mutat. Minél értékesebb egy domain annál drágább lesz a link ami érkezik róla. Kivéve, ha komplett folyamatra kérjünk ajánlatot, mert akkor a domainek esetében optimális az, ha a DA15 és DA30 értékek között változatosan épülnek a linkek. Nyilvánvaló, hogy minél értékesebb honlapról kap linkek a honlapunk, annál jobban járunk. De ha hirtelen a nulláról elkezdenek épülni az értékes linkek és a folyamat konstans az eléggé szembetűnő.Mi is az a DA? A DA a Domain Authority rövidítése, ami egy összehasonlító mérőszám. Skálázhatóvá teszi az egyes domainek értékét. Ebben az esetben nincs jó, vagy rossz érték, csak mutat egy mérőszámot, ami segít elhelyezni adott esetben azt az oldalt, ahonnan a link érkezik sajátunkhoz képest.
  • A link környezete. A legtöbb hazai szolgáltatás karakterben adja meg a linkekhez kapcsolódó PR cikk méretét. Ezzel nincs semmi baj. Ezzel szemben én azt gondolom, hogy a nálunk 300-500 szó között publikált cikkeink abban másak, hogy van lehetőségünk a terjedelemből adódóan értéket közvetíteni az érdeklődők felé. Tehát az értékes oldalakra, értékes tartalom kerül ki, mely érdekességet, információt, praktikát mutat az érdeklődőnek. Ez linken felül sok esetben látogatottságot is ad a linkelt oldal számára.Van olyan e-kereskedelemben érintett ügyfelünk, ahol a PR cikkből vásárlók érkeztek az oldalra. Tehát az analitikából a vásárló forrása láthatóan egy linképítésre szolgáló oldalunk volt. 
  • A linképítés folyamatossága kulcsfontosságú. A hosszútávú folyamatos együttműködés gyümölcsözőbb, mint az eseti dolgok, hiszen a Google számára fontos a természetesség, ezt pedig a kiugrásmentes konstans folyamattal biztosítani tudjuk. Tehát, ha valaki rendel egy csomagot, mely havi szinten 20 linket tartalmaz, akkor a 20 link az adott időszakban arányosan eloszlatott publikálással lesz építve. Ha a hó elején kitennénk mind a 20 linket, majd hátradőlnénk, akkor az minden lenne, csak nem optimális. 🙂
  • A linkek olyan weboldalakról származzanak, amik külön szerverről (IP címről) üzemelnek. Ezt nem szeretném túlragozni. Életszerűtlen szituáció, hogy egy adott szerveren van 150 weboldal, 150 domain névvel és mind hivatkozik egy máshol lévő oldalra. Ha 150 weboldal, 150 helyről hivatkozik egy oldalra, annak van értéke, hiszen adott esetben a természetes linképülés is ilyen mintázatot mutathat.

Vannak ezen felül még fontos dolgok, de alapvetően ez a négy mutató már jelentős segítség lesz az ajánlat elbírálásában.

Ne feledd, hogy a lehető legjobb, ami történhet a weboldalad esetében, az az, hogy a célcsoportod annyira értékesnek ítéli a tartalmadat, hogy hivatkozik rá. Ez a természetes linképülés. Ehhez kellenek olyan cikkek, amik TOP tartalomnak számítanak a témakörben. Virálisan fognak terjedni és sok szempontból profitálni fogunk belőlük, így meg fog térülni a tartalomfejlesztés és a rengeteg befektetett energia.

De erre sajnos kevesebb az esély, így marad a keresőoptimalizálás és a linképítés folyamata.

2018-03-21T21:44:37+00:00

Szólj hozzá!