Keresőoptimalizálás2018-01-06T15:39:11+00:00

Keresőoptimalizálás a nagy-látogatottságú weboldalak kulcsa

Még mindig az egyik legfontosabb témakör a keresőoptimalizálás. Mivel a kattintás alapú (PPC – pay per click) hirdetések folyamatosan drágulnak,, kulcsfontosságú, hogy weboldalunk, vagy webáruházunk minél előrébb szerepeljen a Google találati listáin. Ha SEO (Search Engine Optimization – angolul a keresőoptimalizálás) szinten rendben van az oldalunk több érdeklődő érkezik a keresőkből, ezáltal több vásárlásunk, megrendelésünk ajánlatkérésünk lehet, ez pedig kulcsfontosságú vállalkozásunk szempontjából.

Tehát szükségünk van rá, hogy weboldalunkat a keresőmotorok minél előrébb jelenítsék meg. A legjobb az lenne, hogyha a fizetett AdWords találatok alatt jelennénk meg követlenül, de ezen pozíciókra ma már nagy a verseny. A nagy versenynek köszönhetően csakis hosszútávon érdemes SEO kampányba kezdenünk, hiszen mivel a normál (organikus találatok) kattintásaiért nem kell fizetni, sokan optimalizálták oldalukat ebből a szempontból. Tény, hogy minél előbb szerepelünk a listán, minél több kulcsszavunkkal, annál több látogatónk lesz, és annál nagyobb forgalmunk.

A keresőoptimalizálás egy külön marketing stratégiát kíván meg, mely során fontos ismernünk a keresőmotorok működését, és a célcsoportunk keresési hajlamát, szóhasználatát és kulcsszó ismeretét is. Fontos, hogy adott fogalmakat, termékeket ugyanúgy nevezzünk meg oldalunkon, ahogyan arra az emberek keresnek. Például, ha mi egy terméket szakmai zsargonnak megfelelően használunk webes felületünkkön, míg a célközönségünk a köznyelvi megnevezését használja a keresőben nem fogunk rá jó pozíciót elérni. Hasonló gyakori probléma lehet az egyes és többesszám esete, amikor a weboldalon többesszámot használunk, míg az emberek inkább egyes számban keresnek rá adott szóra. Ez pedig jóval kevesebb megjelenítést és végül jóval kevesebb látogatót eredményez.

 

Szeretné weboldalát előrébb látni a találatok között?

Keresse fel kollégánk!

Keresőoptimalizálás – kulcs a piacvezetői pozícióhoz

Jobban ezen az oldalon most nem akarunk belemenni az alapjaiba a keresőoptimalizálásnak, de nézzük, mik azok az elemek, amikre mindenképpen egy weboldal tulajdonosának figyelnie kell ebben az esetben. Mint korábban említettük a keresőoptimalizálás egy hosszútávú folyamat, azaz nem elég pár hónapig dolgozni, ahhoz, hogy komoly eredményt érjünk el. A szakirodalmak, és tesztjeink alapján minimum 3-4 hónapra van szükség ahhoz, hogy egy SEO projekt eredményeket mutasson számunkra. Tehát, minden hónapban folyamatos munkára van szükség. Kész weboldal esetén kell egy elemzés, és általában egy technikai alap korrekció. Valamint szükség van az optimális technológiai feltételek biztosítására: a weboldal sebességre, a strukturált adatokra és sok olyan apróságra, mely mint tényező, melyet figyelembe kell venni a siker érdekében.

Mi történik, ha kompromisszumokat kötünk?

A weben száz weboldal érhető el. Épp ezért nem elég weboldalt készíttetnünk, mint ezelőtt pár évvel. Emlékszem első oldalaim a keresőkben igen jó helyezéseket értek el optimalizálás nélkül is, hiszen elegendő volt egy picivel jobbnak lenni az amúgy sem acélos konkurensek ellen. Ez ma már édeskevés sajnos, épp a több száz konkurens és a nagy verseny miatt. Ha kompromisszumot kötünk, akkor ebben a versenyben fogunk hátrányból indulni.

Miből áll a keresőoptimalizálás, és milyen havi feladatokon kell dolgozni?

Az első és legfontosabb feladatunk a kulcsszó és piac kutatás. Tudnunk kell mik azok a kifejezések, melyekre elől kell szerepelnünk. Hiszen ha rossz szavakat adunk meg, nem döntünk jól, akkor hamar elérhetjük az első helyek egyikét, de az arra az adott szóra érkező forgalom nem biztos, hogy elengedő lesz számunkra. Minden témában több száz kulcsszó közül ki kell hámozni azokat, melyek valóban fontosak számodra és célközönséged számára is. A kulcsszavak esetében meg kell találni az ideális mennyiséget is. Pár kulcsszó választása esetén nem várhatjuk azt, hogy átütő sikereket érjünk el.

Engedj meg kérlek egy személyes példát, hogy ezt könnyebben bemutassam. Adott volt egy ügyfelem weboldala, ami rövid idő alatt elég jó látogatottsági mutatókat ért el. Az oldal célja a hozzá tartozó webáruház támogatása volt organikus szempontból. Ettől több információt nem is szeretnék átadni, de a lényeg, az, hogy erre az oldalra folyamatos tartalom fejlesztés során publikáltam egy hosszabb cikket. A cikk alapvetően egy a célközönség számára érdekes kérdésre adott választ. De nem csak ezen kérdést válaszolta meg, hanem az egész témakörben egy átfogó képet adott az érdeklődő számára. Hosszabb lélegzetvételéből adódóan szinte mindenre kitértem benne, ami a témakörrel kapcsolatos. Ennek eredményeképpen a kulcsszóra pár héten belül első helyezést értünk el, majd középhosszú időn belül további 17 kulcsszóra az első 3 helyre került a cikk. Ez a témakör legjelentősebb organikus forgalmával járt.

Tehát nem elegendő egy kulcsszóval számolnunk cikkek esetén sem. A sikerhez azonban ettől több tényezőben kellett az oldalnak jól teljesítenie.

Egy fontos tényező és nem csak keresőoptimalizálási szempontból: a könnyed navigáció: címkék, kategóriák és egyéb belső linképítésre alkalmas eszközök segítségével. Segítségükkel a felhasználók életét megkönnyítjük, valamint a robotok is könnyebben térképezik fel weboldalunkkat. Ezt itthon még annyira nem használják ki a weboldalak és webáruházak készítői és üzemeltetői. Pedig óriási potenciál van benne. Ez pedig jó hír számunkra, hiszen fontos kulcsszavaink esetében könnyedén érhetjük el a célunkat. Egy nemrégiben átadott projektem során egy webáruházat sikerült ennek segítségével már első indexelésre a 2. oldal közepére juttatni, egy nehéz kulcsszó esetében. Ez egy friss induló projekt esetében egyértelműen kimagasló eredménynek számít, amiből a későbbiekben rengeteget fog profitálni a megrendelő.

Ehhez persze szükség van az oldal tartalmainak folyamatos fejlesztésére, aktualizálására és bővítésére. Az elavult információk cseréjére, új ismeretek publikálására. Azon cégek, melyek a keresőoptimalizálás mellett a hasznos tartalmak készítésére helyezik erőforrásaikat folyamatos, és következetes munka keretein belül előbb-utóbb szakértői és piacvezetői pozíciót érhetnek el.

Tartalom és linképítés a keresőoptimalizálás jelenkora

A linképítésre külön oldalt szentelünk, hiszen a legtöbb téves információ témaköre a hazai piacon. Viszont tény, hogy a tartalmak fejlesztésével együtt megkerülhetetlen abban az esetben, ha szeretnénk sok látogatót az oldalunkra vinni. Remek példa erre a cikk, hír, bejegyzés írás, vagy ahogyan ma a köznyelveb hívjuk: céges blogolás. Ezek nélkül a szöveges tartalmak nélkül nehéz helyzetben vagyunk. Segítségükkel viszont elérhetjük, hogy a célközönség és a Google szemében is szakértői státuszban lehessünk. Több témakörben, több kulcsszóval, melyet az érkező organikus forgalmunk a sokszorosára növekedhet.

Gondolj bele, ha szükséged van egy szolgáltatásra, vagy termékre, de nem tudod mi számodra az optimális megoldás, de ezt egy oldalon megmutatják számodra.. tőlük fogsz rendelni, vásárolni? Igen, mint ahogy azt az emberek nagyrészt teszik.

Keresőoptimalizálás a nagy-látogatottságú weboldalak kulcsa

Ezen folyamatokat pedig havi szinten kell működtetnünk a tartós és maradandó siker érdekében. Ez egy induló projekt esetében nagyobb költséggel jár, viszont ahogy a munkánk elkezd beérni a növekvő forgalmunk és a csökkenő PPC költségünk kompenzálni fogja. A keresőoptimalizálás havi költséges formában a legcélravezetőbb, ezért, ahogyan a legtöbben a hazai piacon Nálunk is ebben a formában elérhető szolgáltatás.

További információkért kérje kollégáink segítségét.

Javítanál eredményeiden? Optimalizálnád weboldalad?

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal, akik mielőbb megkeresnek a legoptimálisabb megoldásokkal.

Kapcsolat