Landing page készítés 2018-01-06T16:18:23+00:00

LANDING page – ahol az árbevételed születik

Landing page készítés

Szeretnéd ha mi állítanánk össze landing page-ed. Érkezőoldalra van szükséged?

  • Gyors megoldások

  • Tapasztalt csapat

  • Garancia és támogatás

Árajánlatkérés

Landing page – mit is jelent pontosan?

Kezdjük rögtön a legelején és nézzük meg az alapoktól kezdve, hogy mi is az a landing page? Ha online marketingben, weboldalfejlesztésben jártasak vagyunk, akkor nem kell bemutatni az érkező oldal fogalmát. Viszont megrendelői oldalról hiába aktuális trend és napjaink egyik legnépszerűbb weblap típusa sokan nem tudják hova tenni a landing page, más nevein: landoló oldal, landing oldal, érkező oldal fogalmát.

Egy olyan weboldal, vagy aloldal mely teljesen különálló a mellette található oldaltól. Azaz ha adott weboldalunk mellett szeretnénk egy termékünk számára landing page-et készíttetni, akkor azt úgy képzeljük el, mint egy teljesen elkülönített, sokszor a menüben sem megjelenített weblapot. Melyet a legtöbbször vagy külön, vagy aldomainre szoktak létrehozni, annak érdekében, hogy ez a különállósága annak minden előnyével meglehessen. A landing page kifejezetten egy céllal jön létre. A cél érdekében van minden eleme megtervezve és felépítve, illetve ennek a célnak az érdekében a strukturális kialakítása is másabb, mint egy céges weboldalnak.

A landing page egy célt szolgál

Ez a cél nem más, mint a konverzió. Konverzió alatt azt értjük, hogy a meghatározott cél elérése. Ami alapvetően lehet megrendelés, hírlevél feliratkozás, árajánlatkérés, vagy visszajelzés kérése. Manapság az online trendek alapján elmondható, hogy egy tipikus landing oldalon 1-5% közötti a konverziós arány, azaz 100 látogató esetén 1 és 5 közötti a célunkat végrehajtók száma. Ez egy hazai átlag, amit tapasztalataink alapján optimalizálással, jó felépítéssel és szövegezéssel, átgondolt logikai strukturálással könnyedén fel lehet vinni 10% felé.

A landing page készítés amennyire egyszerűnek tűnik annyira nem az, ha hatékonyság a legfőbb szempontunk. Sok tapasztalatra és erős tartalomra van szükségünk ahhoz, hogy céljainkat minél hatékonyabban érhessük el. Ezért a landing page készítést inkább a tapasztalt weboldal készítőkre, marketingesekre kell(ene) bízni, hiszen az első pár nekifutás tapasztalatlanul biztosan nem fog jó eredményekkel zárulni. Sok korábbi esetben azt tapasztaltam, hogy az induláskor mért konverziós arány jelentősen javítható tesztelésekkel és mérésekkel és a felhasználói viselkedésből levont következtetésekkel .

Mivel a landing page-en jó eséllyel először találkozik velünk az érdeklődő kiemelten fontos az, hogy milyen benyomást keltünk benne. Az oldal felépítésén nagyon sok múlik, több mint más weboldal típusoknál, hiszen itt a felépítésből adódóan vagy az általunk megtervezett úton halad az érdeklődő, vagy elhagyja az oldalt.

Mégis akkor miért készítünk ilyen oldalakat?

A célunk elérésének érdekében igen. Hiszen ma landoló oldal a legjobb módja, hogy nagyarányúan konverziót érhessünk el. Ha egyes kampányainkhoz használjuk érdeklődő szerzésre, akkor is számos előnye van a konverziós előnyön felül is. Ezt a későbbiekben részletezem is.

Landing page típusok céljainktól függően

Alapvetően a céljainktól függően kettő főbb landing oldal típus van ma használatban, attól függően, hogy milyen célt szeretnénk elérni. Azaz a korábban definiált konverziós célunk meghatározza azt, hogy milyen típusú landing oldalra van szükségünk.

Ez alapján két fő landing page fajtáról beszélhetünk:

  • Megrendelés, ajánlatkérés és vásárlás céllal felépített, ahol az egyértelmű célunk az, hogy a látogató a folyamatunk végén megrendelést adjon le. A megrendelés az érkező oldalnak a „végkifejlete”. Azonban ezen felül van a landing page-nek egy másik típusa, amikor nem egy terméket, vagy szolgáltatást hirdetünk meg, hanem egy szűkebb kategóriát. Ebben az esetben az érkező oldalra visszük a látogatókat ppc hirdetésekből, majd ők onnan további termék aloldalakra mennek tovább. Webáruházak esetében gyakran alkalmazzuk ezt a módszer, igen szép eredményekkel. Amit még meg kell említenem, hogy a sales funnel, ismertebb nevén értékesítési tölcsér is ilyen landing oldalakt összefűzéséből áll. Értékesítési tölcsér esetében azonban nem a termékkel szokás kezdeni, hanem a másik típusokkal, azaz:

  • Opt in oldal, azaz feliratkozó oldal, amikor a landing page célja kifejezetten az információ gyűjtés. Ekkor nem terméket értékesítünk, hanem a weboldalra látogató adatait kérjük el, és ez az adatmegadás jelenti számunkra a konverziót. Ez az értékesítési tölcsérek esetében többnyire hasznos tartalomért, pdf-ért, ingyenes termékmintáért, ingyenes próbaidőszakért, kuponért, stb cserébe történik. Alapesetben ilyenkor a felhasználóktól keresztnevet és e-mail címet szoktunk kérni. Ha pedig megkaptuk, akkor automatikusan mehet nekik egy előre felépített e-mail sorozat, vagy pedig a feliratkozó oldal „köszönő” oldalaként az ellenállhatatlan ajánlatunkat tartalmazó terméket értékesítő landing page.

Ezzel már el is jutottunk oda, hogy milyen típusok vannak, de a legfontosabb kérdés, hogy milyen elemekből épülnek fel a landing oldalak.

Hogyan épül fel egy landing page?

Milyen kötelező elemei vannak?

Erre nincs általános recept, nincs rá egy olyan instant megoldás, amire ráhúzzuk a megrendelőnk termékkörét és célpiaci ismereteit és megtörténik a csoda. Inkább először is nézzük meg, hogy mik a legfőbb ismérvei a landing oldalaknak.

I. Nincs navigációs menü az oldalon. Azaz, ha a landing page egy weboldal aloldala, akkor is lerejtjük a főmenüt, annak érdekében, hogy a látogató figyelmét a célunkra fókuszáljuk. Ez eddig szinte mindig meglepte a megrendelőinket, akik kevésbé ismerték a landing oldalakat, és volt már belőle vita is. De az elején tisztázni kell, hogy mi célunk az oldallal. Ha pedig ezt tudjuk, akkor minden olyan elemet, ami nem erre fókuszál, ki kell iktatni a weboldalról. Így én a lábléc menüt is egy lendülettel szoktam deaktiválni.

Ügyfeleink számára tipikusan azért furcsa ez lépés, mert abban az esetbe, hogyha kizárjuk ezeket az elemeket az oldaluk, cégük és szolgáltatásuk kevésbé történő bemutatását látják. Itt ismét a fokuszáltság a lényeg. Valóban nem fog tudni barangolni a menü-ben és megnézni az aloldalakat, de most nem is az a célunk. A másik jellemző felvetés, hogyha a landingre érdeklődő számára inkább más termék lenne érdekes nem fogja megtalálni.
Hogyha a landing page-re érkező felhasználó számára a tematikailag A termékre felépített változat helyett a B érdekesebb lehet akkor rosszul céloztunk a hirdetés során. Ha A termék mellett B termék is érdekes lehet neki az a legjobb hír. Mert akkor a landing köszönő oldalaként meg tudunk mutatni további terméket is, vagy pedig e-mail marketing céljaink is gyarapíthatjuk.

II. A korábbi gondolatmenet előrevetítette a második fontos ismérvét a landing oldalnak: egy oldal, egy cél. Azaz el kell dönteni, hogy mit akarunk elérni: eladást, feliratkozást, ajánlatkérést, stb. Az előbbi példa alapján, ha A termékre épített landing oldalra feltesszük a B terméket is ( ami nem nagyon szorosan kapcsolódó, vagy kiegészítő termék – azaz B termék nem lehet könnyedén A termék upsell ajánlata), akkor a két terméket külön landing page-en keresztül kell bemutatni a logikai flow miatt.

III. Megfelelő felépítés és tagoltság (ezt a következő bekezdésben taglalom).

IV. Egyértelmű és figyelemfelkeltő gomb. Bármi is a célunk cselekményre kell az érdeklődőt késztetni. Ehhez pedig egyértelmű utasítás kell, amit könnyedén lehet megtalálni és végrehajtani.

V. Bizonyíték és garancia. Szintén kötelező elemei a landing oldalaknak, és szintén a következő bekezdésben fogok erről írni.

Mire van szükség egy sikeres landing page készítéséhez?

Mint minden weboldal esetében három alapvető elemre mindenképp: szövegezés, grafika és egy jó ajánlat. Szöveg tekintetében az webszövegírás egyik legfontosabb terepe a landing page, hiszen a konverzió érdekében a lehető legjobban kell tudnunk érvelni. A szöveg terjedelmét tekintve a lehető legrövidebben, de teljes körűen kidolgozott a legjobb. Ami alapvetően nem lehet túl hosszú, de mivel mindenre ki kell térnünk az adott témakörben túl rövid sem.

Ha a szövegeinkbe előre meg tudjuk válaszolni az érdeklődőben az ajánlattal kapcsolatosan felmerülő kérdéseket, akkor nyert ügyünk van. Mivel ez a terjedelem tekintetében hosszabb volument takar, ezért a landing oldal kereső szempontból is jól rangsorolhat. Viszont arra ügyelnünk kell, hogy az érdeklődő ne veszítse el a fókuszt még mielőtt a célunkat jelentő Call to action-ig eljutna. Hosszabb oldalakt esetében az oldal tervezésekor beépíthetünk gombokat, melyek automatikusan a CTA-t tartalmazó szekcióra ugranak, ezzel gyorsítva az érdeklődő számára a felhasználást. Ennek phiszológiai szempontból is van jelentősége, hiszen lesznek érdeklődők, akik kevesebb információ alapján is eljutnak a döntéshozatalig, míg lesznek, akik számára több információra van szükség ehhez.

A szöveget annak tudatában kell írni, hogy az érdeklődőt valójában nem a mi szolgáltatásunk, vagy termékünk érdekli, hanem az a hatás, tényező, amit általa elérhet. Azaz célszerű úgy megfogalmaznunk a szövegünket, hogy ne tényszerűen és szárazan ecsetjük, hogy mit tud a termékünk, hanem beszéljünk arról, amit az érdeklődőnk általa elérhet. Mivel lesz másabb az élete? Mitől lesz jobb, gyorsabb, kényelmesebb?

Ezen felül fontos, hogy oldalunk grafikailag is szépen fel legyen építve. Ez a szöveg alapvető strukturálásán felül az egyes szöveges blokkok közötti részek igényes kitöltését is jelenti. Meg kell találni azt az egyensúlyt, ami se nem túl sok, se nem túl kevés. A jó landing oldal harmonikus ebben a tekintetben is, azaz nem csak kellemes ránézni, de professzionális benyomást kelt, amellett, hogy nem vonja el az érdeklődő figyelmét a fő célunkról sem!

Szeretnél profi landing oldalt?

Landig page készítésre van szükséged?

Vedd fel kollégáinkkal a kapcsolatot, akik készséggel állnak rendelkezésedre

Kapcsolat

Landing page, mint márkaépítő eszköz

Márkaépítés és brand építésének fontossága egyértelmű, de hogy jön ez egy landing page esetében elő? A válasz egyszerű, mivel főként új vásárlók és érdeklődők felé kommunikálunk ebben a formában, ezért a landing oldalunk lesz az első benyomás ahol az érdeklődő, látogató találkozik a márkánkkal, cégünkkel. Ezért az első benyomás során célszerű az ügyfélben a profi, célratörő elegáns és igényes képet kialakítanunk. Ennek pozitív hatásait pedig hosszú távon is élvezhetjük.

Hogyan teszteld a landing oldalad

A kész landing oldal előbb érhető el, mint a nem létező tökéletes. Mindig fogunk tudni rajta finomítani. Mindig fogunk találni egy olyan elemet, melyen változtatva jobb eredményeket fogunk tudni elérni. Ha ezen változtatásokat megspóroljuk akkor viszont jelentős hatékonyságvesztéssel számolhatunk, ami ebben az esetben azt jelenti hogy sok anyagilag nem fogjuk kiaknázni a landing page-ünkben rejlő lehetőségeket.

Mit is jelent az, hogy tesztelni?

Elkészül a landing oldalunk, ami mondhatjuk, hogy A verzió. Ezt az oldalt megnézetjük hozzáértő emberekkel kollégákkal, vagy akár indítunk rá egy hirdetési kampányt, és ennek során szerzünk néhány tapasztalatot. Ezen tapasztalatokból levonjuk a konzekvenciákat és ennek mentén, A verzión változtatásokat eszközölünk. De lesznek benne olyan változtatási ötleteink, melyeket vagy nem tudunk biztosan, hogy jól hatnak e majd az oldalra vagy nem fogunk tudni egyszerre elvégezni, ezért a B verzió mellett készül majd egy C verzió is.

A tesztelés ebben az esetben azt fogja jelenteni, hogy megnézzük, hogy adott egyenlő számú látogatóból jelen esetünkben B vagy C verzió fog jobban konvertálni. Ez olyan mint amikor egy adott oldalunkat hirdetjük AdWords-ben és a hirdetésből két verziót futtatunk, melyek között annyi a különbség, hogy egyikben egy előnyt emelünk ki másikban egy tulajdonságot. Vagy más figyelem felkeltési módszert alkalmazunk. A lényeg, hogy meg kell nézni, hogy A és B verzió közül melyik teljesít jobban.

Mit tudunk tesztelni

Tesztelni szinte minden elemét ehet és érdemes is az oldalnak. A főcímet, a grafikai megoldásokat, a CTA elhelyezkedését a landingen belül. A lényeg az, hogy a világ legtapasztaltabb és legjobb weboldal kivitelezője és szövegírója sem fog tudni elsőre tökéleteset alkotni. De tudni fogja, hogy mik azok az elemek, amiket A/B tesztelt érdemes megnézni és ilyen formában fogja tudni továbboptimalizálni a landing oldalt. Egészen addig, amíg jelentős %-ban mérhető különbségeket ér el.

Ez adott esetben azt eredményezheti, hogy a landing page kezdetben 3% körül konvertál, ami ma átlagosnak mondható. De a tesztelések során megbizonyosodunk róla, hogy másik címmel, másik főképpel, és más termék előnyökkel jobb eredményt érhetünk el. Így kialakul egy sokadik verzió, ami már 6%-on konvertál gyakorlatilag 100%-al jobban teljesít az első verzióhoz képest. Vagy például, ha a landing oldalunk figyelemfelkeltő főcímét a lehető legjobban hozzáigazítjuk a hirdetés főcíméhez, akkor a kettő összhangja miatt jobb eredményt érhetünk el.

A tesztelések során lehetőségünk lesz az elemzések során olyan eszközöket használni, mint például különböző analitikai szoftverek, hő térképes megoldások, vagy a ma legnépszerűbb képernyő felvételes megoldások. Azaz pontosan látni fogjuk, hol kell finomítanunk az adott oldalon, hol kell változtatnunk és hol tudunk olyan új megoldásokat beépíteni, melyek hatással lehetnek a projektünk sikerére.

A lényeg, hogy hiába a rutin, az évek során szerzett tapasztalat és a piaci ismeretek. Sok az új megoldás, sok az őj lehetőség, melyek adott esetben jobban, vagy rosszabbul teljesítenek. Ezt viszont addig nem fogjuk megtudni, amíg nem teszteljük le. Ezért egyértelműen kijelenthető, hogy ebben a gyorsan fejlődő világban nem kihasználni a tesztelés jelentette lehetőséget ésszerűtlen döntés lenne.

Ha szeretnél belevágni saját landing kampányodba, vedd fel velünk a kapcsolatot és hamarosan hozzá is foghatunk.